Sydafrikaprojektet - Harriet

Sydafrika

ÖvrigtPosted by Harriet 2019-03-16 19:54:16
Jag heter Harriet och går i 9c på Hedda Wisingskolan.
Resan började igår morse mellan 8 och 9 då vi egentligen skulle åka tåg till Arlanda men tåget hade gått sönder så vi fick åka en liten buss istället. Sedan när vi var framme på Arlanda så var vårt flyg från Arlanda till Heathrow i London försenat men tillslut var vi påväg. När vi väl kom fram till Heathrow så hade vi missat planet till Johannesburg och det vart jättemycket strul med biljetterna. Vi fick då vänta på Heathrow i några timmar innan vi tog nästa planet till Johannesburg. Flyget till Johannesburg tog ungefär 13 timmar och det var ganska jobbigt men när vi väl kom fram och hade kommit förbi alla passkontroller så stod våra värdfamiljer och väntade på oss med jättefina skyltar.
Jag åkte hem till min värdfamilj och vi spelade lite kort sen åt vi lunch. Efter vi hade ätit lunch så åkte vi till några affärer och handlade. När vi kom hem igen så hade strömmen försvunnit så vi kom inte in i huset men de gick och hämtade en stege från sina grannar och klättrade in genom fönstret. När vi hade kommit in spelade vi Scrabble medan de vuxna gjorde middag. Strömmen var fortfarande av ett tag och det började bli mörkt ute så vi tände några ljus så vi skulle kunna se något. Efter det åt vi middag och det var gott, sen diskade vi och när vi blev klar så gick vi och la oss.